20882534_1635135016521003_9061980266522556057_n

Młodzi dziennikarze szlifują warsztat w Uniejowie

W niedzielę ruszył finał czwartej edycji warsztatów Junior Media. Patronem akcji jest Uniejów Uzdrowisko Termalne i spółka PGK Termy Uniejów, która zaprosiła młodych adeptów dziennikarstwa w progi średniowiecznego Zamku Arcybiskupów Gnieźnieńskich.

Junior Media to edukacyjny projekt dzienników regionalnych Polska Press Grupy skierowany do szkół – uczniów i nauczycieli. W ramach akcji powstała internetowa platforma do tworzenia gazetek szkolnych. Dzięki systemowi redakcje ze szkół, które wzięły udział w programie, mogą tworzyć swoje wydawnictwa na szablonach prawdziwych dzienników regionalnych. W projekcie wystartowało ponad 2500 szkół z całej Polski – w trakcie ubiegłego roku szkolnego uczniowie brali udział w warsztatach i konkursach, redagowali swoje gazetki, a przez to zbierali punkty, dzięki którym wyłoniono 10 zwycięskich redakcji. Nagrodą jest pełen atrakcji pobyt w Uniejowie oraz pakiet warsztatów dziennikarskich.

Letnia Szkoła Junior Media, która od 13 sierpnia działa na Zamku w Uniejowie gości 30-oro Junior Dziennikarzy z najbardziej aktywnych redakcji szkolnych w całej Polsce, w tym także grupę uczniów Zespołu Szkół w Uniejowie. W Uniejowie znalazły się w tym roku redakcje: Niecodziennika Szkolnego z Piły, Expressu Społeczniaka z Lubina, Matmomani z Tych, Lidera z Odrzykonia, Szkolnego Donosiciela z Lotynia, Wróbelka z Wróblowic, Naszej Dwójki z Humnisk, Kuriera Jedynki z Czerwionki-Leszczyn, Korczynka z Katowic i The voice of Students z Zalasia.

Choć w programie pobytu przewidziano mnóstwo atrakcji, to jednak kolonie w uzdrowisku termalnym mają też podszkolić warsztat dziennikarski uczestników. Za młodymi dziennikarzami już m.in. zajęcia z fotoreportażu czy krótkich form dziennikarskich. Efekty prac uczestników projektu będziemy publikować na stronie i w mediach lokalnych. Mamy też dla nich zadanie specjalne… ale o szczegółach napiszemy wkrótce!


Fot. arch. Junior Media