nfghj

Produkty regionalne z Uniejowa przebojem Mixera

W ubiegły weekend już po raz czternasty odbył się Mixer Regionalny (funkcjonujący wcześniej pod nazwą Jarmark Regionalny) Łódzkie 2017.

Impreza mająca na celu promocję produktów regionalnych i lokalnej twórczości to m.in. koncerty, kreatywne warsztaty czy angażujące gry miejskie, ale główną atrakcją Mixera są  przede wszystkim stoiska, na których samorządy, instytucje, stowarzyszenia czy koła gospodyń wiejskich z obszaru województwa łódzkiego chwalą się tym co u nich najlepsze.

Wśród ponad setki wystawców tego roku nie mogło zabraknąć charakterystycznego, błękitnego namiotu, reprezentującego Uniejów Uzdrowisko Termalne. W sobotę 2 września na ulicy Piotrkowskiej Uniejów promował przede wszystkim swoje walory uzdrowiskowe i rekreacyjne. Największe zainteresowanie wzbudzały natomiast – wyeksponowane na stoisku – produkty regionalne, powstające na bazie uniejowskiej wody geotermalnej.

Ogromnym zainteresowaniem odwiedzających uniejowskie stoisko łodzian cieszyły się naturalne kosmetyki, które w swoim składzie zawierają solankę. Odsłona marki termalnych kosmetyków była dla mieszkańców województwa miłym zaskoczeniem, nie tylko ze względu na ich wyjątkowe właściwości, ale także z uwagi na to, że składa się z dwóch linii: pierwsza – „Termy Uniejów Cosmetics” jest dedykowana do wszystkich osób dbających o zdrowy i świeży wizerunek, druga – „Termy Uniejów ZOO” – dla tych, którzy mają na głowie jeszcze zdrowie i zadbany wygląd swojego pupila.

Równie ciekawym produktem prezentowanym na stoisku Uniejowa był Ogórek Termalny. Każdy, kto mimo kiepskiej pogody wybrał się na ulicę Piotrkowską i  zatrzymał przy stoisku gminy Uniejów miał szansę skosztować zakwaszanego w solance ogórka, który już niebawem zostanie wprowadzony do sprzedaży.

Trzecim produktem – tym razem bez wody termalnej w składzie, za to wytwarzanym lokalnie – były Uniejowskie Miody. Trudno przyznać który gatunek tego słodkiego przysmaku „podchodził” w Łodzi najbardziej, ponieważ słoiczki miodu dostępne w sprzedaży znikały jeden po drugim. Spróbowania Uniejowskich Miodów nie odmówił nawet Marszałek Województwa – Witold Stępień, który osobiście odwiedził stoisko gminy Uniejów.