Burmistrz Gminy Uniejów informuje, iż Gmina zamierza złożyć wniosek do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie o dofinansowanie zadania w ramach programu priorytetowego „Usuwanie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej”.
W celu właściwego przygotowania wniosku niezbędne jest zebranie danych dotyczących ilości folii i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej znajdujących się w gospodarstwach rolnych. W związku z powyższym rolnicy z terenu gminy Uniejów zainteresowani odbiorem folii i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej, takich jak: folia rolnicza, siatka do owijania balotów, sznurek do owijania balotów, opakowania po nawozach, opakowania typu Big Bag, winni złożyć informację o rodzajach i ilościach posiadanych odpadów na moment złożenia deklaracji w nieprzekraczalnym terminie do dnia 28.02.2023r.
Deklaracje można złożyć w Urzędzie Miasta, ul. Bł. Bogumiła 13, 99-210 Uniejów lub u Sołtysów.
Dodatkowe informacje można uzyskać w Urzędzie Miasta – pok. nr 10 lub pod tel. 63 288 97 61
Jednocześnie informujemy, że złożenie niniejszego wniosku nie jest równoznaczne z przyznaniem dofinansowania w wysokości 100% kosztów usuwania folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej.
W przypadku rezygnacji z realizacji zadania, Wnioskodawca zobowiązany jest niezwłocznie dostarczyć pismo w tej sprawie do Urzędu Miasta w Uniejowie.
W ramach realizacji przedsięwzięcia nie są kwalifikowane koszty zbierania odpadów od rolników. Rolnicy we własnym zakresie zobowiązani będą dostarczyć folię i inne odpady produkcji rolniczej do miejsca wskazanego przez gminę.
W razie nieuzyskania dotacji zadanie nie będzie realizowane.