W ramach kampanii Polskiej Organizacji Turystycznej „Jadę do Polski i zabieram…” organizowanej w 2023 r. w Belgii – zwycięzcy odwiedzili malowniczy Uniejów.
W 2023 roku Polska Organizacja Turystyczna (POT) prowadziła kampanię promocyjną w Belgii, wykorzystując tramwaj Kusttram wzdłuż wybrzeża Morza Północnego. Kampania miała na celu zróżnicowanie wizerunku Polski, kojarzonego głównie z dziedzictwem historycznym, poprzez ukazanie walorów turystycznych związanych z aktywnym wypoczynkiem.
Projekt polegał oplakatowaniu na zewnątrz i wewnątrz tramwaju, który kursuje wzdłuż całego wybrzeża belgijskiego. Kusttram to jedyny taki tramwaj w Europie – linia tramwajowa liczy sobie 65 kilometrów i przejeżdża przez wszystkie nadmorskie kurorty od granicy holenderskiej do granicy francuskiej.
Konkurs odwoływał się do popularnej wśród Flamandów gry słownej proponowanej dzieciom by nie nudziły się w czasie podróży „Jadę na wakacje i zabieram”, w której każdy z pasażerów, kolejno wymienia przedmiot, który zabierze na wakacje (plecak, przewodnik, aparat itd.) a następujący po nim gracz musi powtórzyć listę rzeczy już wcześniej wymienionych i dodać swój przedmiot.
Uczestnicy konkursu mieli odpowiedzieć na portalu ZOPOT na pytanie, co chcieliby zabrać ze sobą do Polski a zwycięzca wygra podróż do Polski o tematyce, którą sam wybrał.
W przypadku naszego województwa i ku naszej wielkiej radości wybrano Uniejów.
Mimo różnych zawirowań w ostatnim czasie udało się zorganizować wycieczkę dla zwycięzców, którzy odwiedzili m.in Termy, Zamek oraz Centrum „Spycimierskie Boże Ciało”.
Dla laureatów kampanii POT wizyta w Uniejowie była okazją nie tylko do odkrycia uroków Polski, ale również do zrozumienia, że kraj jest pełen różnorodnych atrakcji – od wellness i hostoii, po lokalne smaki. Kampania pokazuje, jak poprzez autentyczne doświadczenia można zachęcać turystów z zagranicy do odwiedzin – i to skutecznie.
A.Ow.